Офіційний сайт виконкому Кам`янської міської ради Офіційний веб-сайт Кам`янської міської ради

Субсидія на оплату житлово-комунальних послуг

Створено: 2016-08-02 09:52:34Оновлено: 2016-08-02 09:54:03

За 21 рік існування Програми житлових субсидій 36 разів постановами КМУ вносились зміни до Порядку призначення субсидій, удосконалюючи та спрощуючи механізм її надання.

Остання постанова КМУ від 27.04.2016 р. №319 надала можливість скористатись правом на отримання допомоги від держави у вигляді субсидії  всім, без виключення домогосподарствам, які цього потребують. Крім того, що  громадяни отримують субсидію, вони отримали змогу скористатись кредитом на проведення утеплення своїх житлових будинків.

Що ж таке субсидія і за якими умовами вона надається?

Субсидія - це щомісячна адресна допомога для відшкодування витрат на житлово-комунальні послуги.

Субсидія є безповоротною і її отримання не пов’язано і не тягне за собою зміни форми власності житла. Субсидія призначається на такі види послуг:

- оплата управління багатоквартирним будинком, користування житлом або його утримання;

- водо-, тепло-, газопостачання, водовідведення, електроенергія, вивезення побутового сміття, а також один раз на рік надається субсидія готівкою на придбання скрапленого газу, твердого пічного побутового палива для домогосподарств, не забезпечених іншим видом опалення.

Право на отримання субсидії поширюється на громадян, які зареєстровані та проживають у житлових приміщеннях.

Субсидії призначаються за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги в межах соціальних нормативів та обсягом визначеного Кабінетом Міністрів України обов’язкового відсотка платежу, який обчислюється для домогосподарства в залежності від отримуваних доходів.

Сукупний дохід обчислюється виходячи з нарахованих особам доходів без урахування податку з доходів фізичних осіб за попередній календарний рік. Є перелік особливостей врахування чи неврахування окремих видів доходів, який застосовується індивідуально при розгляді декларації про доходи членів домогосподарства.

Субсидія призначається з місяця звернення за її призначенням до кінця опалювального періоду, але не більш ніж на 12 місяців.

Внесеними змінами до порядку призначення субсидії зняті обмеження за якими раніше субсидія не призначалась:

- наявність у володінні інших житлових приміщень;

- транспортних засобів, боргів по сплаті за комунальні послуги, а також звернення за субсидією не власника житлового приміщення;

Надано можливість отримати субсидію громадянам, які не працюють, не навчаються, не перебувають на обліку в центрі зайнятості і декларують відсутність доходів.

Єдиним обмеженням залишилось  здійснення протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії купівлі земельної ділянки, квартири, транспортного засобу та інше на суму, що перевищує 50 тис.грн.

Для вирішення конкретних обставин, що склались в сім’ї створені комісії, які можуть призначати субсидії як виняток.

Комісія може розглянути питання призначення субсидії:

- на понаднормову площу житла;

- при здійсненні купівлі на суму, що перевищує 50 тис. грн.;

- субсидія може бути призначена особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні на підставі договору найму житла;

- субсидія може бути призначена на кількість фактично проживаючих в приміщенні осіб. Це питання складає 90% від всіх звернень до комісії;

- врахування при обчисленні доходу непрацюючим одного прожиткового мінімуму.

Що ж потрібно для призначення субсидії?

Подати заяву та декларацію із зазначенням видів доходів членів домогосподарства та джерел отримання цих доходів. Заява може бути подана в електронному вигляді.

В деяких випадках подаються довідки про доходи, якщо інформація про них не може бути отримана за запитом управлінь.

За запитом управлінь житлово-комунальні підприємства повинні в п’ятиденний термін надати довідки про склад зареєстрованих, забезпеченість громадян комунальними послугами, та вартість цих послуг, а ДФС про доходи зареєстрованих осіб.

Далі формується із отриманих довідок справа і проводиться розрахунок розміру субсидії окремо на опалювальний і неопалювальний періоди.

Громадяни, яким призначено субсидію зобов’язані щомісячно сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії. У разі несплати надання субсидії припиняється за поданням організацій надавачів послуг.

Механізм, якщо не брати до уваги кількість заяв, які необхідно обробити, а їх у порівнянні з опалювальним періодом 2014-2015 рр. в Дніпровському районі збільшилось з 3000 до 16000, станом на сьогодні дуже простий.

Є проблема у взаємодії з організаціями - надавачами послуг. Вони найбільш зацікавлена сторона в отриманні від держави коштів за надані послуги. До того ж розрахунки за нараховані субсидії проводяться без затримки.

Разом з тим, не завжди дотримуються терміни надання довідок, домогосподарства  не забезпечуються рахунками на сплату фактично спожитих послуг. Особливо це стосується мешканців приватного сектору. Вони взагалі не отримують рахунків, а мешканці багатоповерхових будинків не отримують рахунків на сплату за газопостачання.

Хворобою абонентських відділів всіх служб є небажання приділити увагу абонентам, їх направляють до управлінь соцзахисту для того, щоб там порахувати, скільки платити за послугу, але ж послуга надається підприємством, кошти як від населення, так і від держави отримує підприємство, тож згідно постанови і виходячи з здорового глузду розрахувати вартість обсягу фактично спожитих послуг і контролювати оплату цих послуг повинно  підприємство-надавач послуги.

Тільки при взаємодії та злагодженій роботі (проведенні інформаційно-роз’яснювальної роботи) можливо знизити соціальну напругу серед населення, зменшити кількість скарг та виконати завдання, поставлені державою з цього питання.

 

 

Управління соціального захисту населення адміністрації Дніпровського району міської ради